خانه » وبلاگ » تنظیم مودم لول وان level 1
آخرین بروز رسانی: 24ام خرداد, 1402

تنظیم مودم لول وان level 1

تنظیم مودم لول وان level 1 کار چندان پیچیده ای نیست، هرچند که یکی از دلهره آورترین چیزها در مورد دریافت اتصال NBN جدید، راه اندازی مودم است. انواع مختلفی از مودم ها و تنظیمات بسیار متفاوتی وجود دارد. فقط به خاطر داشته باشید که در حالی که ما می‌توانیم نکات بسیار خوبی برای راه‌اندازی مودم ارائه دهیم، مودم‌ها و روترها می‌توانند از نظر پیچیدگی بسیار متفاوت باشند. اما به صورت اختصاصی قصد داریم شما را با مودم لول وان  آشنا کنیم. قطعا این نوع مدل می تواند بسیار پیچیده باشد، اگر قصد دارید تنظیم مودم لول وان را بیاموزید با ما تا انتها همراه باشید.

مشاهده محصولات: مودم VDSL و ADSL

مودم لول وان

مودم دستگاهی است که در خانه و یا محیط کار قرار می گیرد و به عنوان دروازه ای بین دستگاه های دارای اینترنت و خود اینترنت عمل می کند. مودم خانه شما کنترل می کند که چند دستگاه می توانند به اینترنت وصل شوند و مستقیماً به زیرساخت اینترنت خانه متصل می شود.

با اتصال به این زیرساخت، می‌توانید به شبکه جهانی وب دسترسی داشته باشید. با استفاده از این اتصال، داده ها در سراسر کشور و جهان جابجا می شوند، بنابراین می توانید به وب سایت ها دسترسی داشته باشید، رسانه های اجتماعی را جستجو کنید، ویدیوها را تماشا کنید و بازی های آنلاین انجام دهید.

در حالی که مودم ها دستگاهی هستند که به شما امکان اتصال به اینترنت را می دهند، روترها به دستگاه های شما اجازه می دهند به مودم متصل شوند. از زمان راه‌اندازی NBN، روترها به نقطه مبادله‌ای تبدیل شده‌اند که در آن واسطه‌ها تا حد زیادی از بین رفته‌اند، زیرا اکثر مودم‌های آماده NBN در واقع ترکیب‌های مودم_روتر هستند.

لینک های مفید : 
 خرید مودم فیبر نوری

فرآیند پیکربندی یک روتر وای فای پهنای باند نباید مشکل باشد. اگرچه ISP ها تمام تلاش خود را می کنند تا نصب محصولات خود را آسان تر کنند، اما همچنان می توان به صفحات پیکربندی روتر برای ایجاد امنیت، کنترل های دسترسی و مدیریت گرانول نفوذ کرد. در هر صورت، راه اندازی یک شبکه خانگی کاملاً مدیریت شده و ایمن با دنبال کردن این پنج مرحله امکان پذیر است.

مودم لول وان

مودم لول وان LevelOne

روتر خود را وصل کنید

روتر Wi-Fi باند پل ارتباطی بین اینترنت و شبکه خانگی شماست. به این صورت است که همه دستگاه های موجود در شبکه شما با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. دستگاهی که باید به روتر وای فای متصل شود، باید آداپتور شبکه مناسب داشته باشد. اولین مرحله برای پیکربندی این است که با دنبال کردن مراحل زیر، روتر خود را به صورت فیزیکی به مودم ارائه شده توسط ISP خود با کابل اترنت متصل کنید:

ابتدا کابل یا مودم DSL را از برق بکشید یا خاموش کنید. روتر بی سیم خود را وصل کنید و کابل شبکه را به پورت روتر که دارای برچسب “اینترنت” یا “WAN” است وصل کنید. سر دیگر را به کابل یا مودم DSL وصل کرده و مودم را راه اندازی کنید. سعی نکنید هیچ دستگاهی مانند لپ تاپ یا تبلت را وصل کنید تا زمانی که سیگنالی با قدرت بالا که نشان دهنده اتصال WAN در روتر و مودم است، نداشته باشید.

به رابط روتر دسترسی پیدا کنید و آن را بسازید

مرحله بعدی شامل دسترسی به رابط روتر در مراحل زیر است:  یک کابل اترنت را به یکی از پورت های LAN روتر و سر دیگر آن را به پورت اترنت لپ تاپ وصل کنید. برای باز کردن Network and Internet و سپس Network and Sharing Centre کلیک کنید. از پنجره سمت چپ، روی “تغییر تنظیمات آداپتور” کلیک کنید. بر روی Local Area Connection راست کلیک کرده و سپس روی Properties کلیک کنید. برای انتخاب نسخه IP مکان نما را روی پروتکل اینترنت نسخه 4 (TCP/IP v4) نگه دارید و یک بار دیگر روی Properties کلیک کنید. روی Use the following IP address کلیک کنید و اطلاعات را مانند تصویر بالا وارد کنید. پس از انجام تغییرات، یک مرورگر را باز کنید و با استفاده از نام حساب کاربری admin و رمز عبور admin به آدرس وب بروید. اکنون همه اینها برای پیکربندی تنظیمات امنیتی است.

اکثر تولیدکنندگان روتر از آدرس IP پیش فرض، حساب مدیریت و رمز عبور در همه روترهای خود استفاده می کنند. مستندات روتر ارائه شده توسط سازنده، آدرس IP خاص و اطلاعات ورود به حساب را به شما می گوید.

لینک های مفید : 
قیمت مودم اینترنت

امنیت و آدرس IP را پیکربندی کنید

پس از دسترسی به روتر، کار بعدی، درست کردن تنظیمات امنیتی، SSID و آدرس‌دهی IP است. این تنظیمات در زیر تنظیمات “Basic” رابط موجود ا ست. همچنین ممکن است تحت «امنیت» یا «تنظیمات بی‌سیم» باشند. مراحل بعدی عبارتند از:

رمز عبور پیش فرض مدیر را که معمولاً در برگه یا صفحه «سیستم» رابط قرار دارد، تغییر دهید. فقط کافیست یک رمز عبور جدید در قسمت رمز عبور جدید وارد کنید. SSID پیش فرض روتر را تغییر دهید. SSID نام پخش شده شبکه بی سیم منحصر به فرد شما است. برای جلوگیری از سردرگمی از یک نام منحصر به فرد استفاده کنید.

امنیت را جدی بگیرید. به صفحه امنیتی بی سیم روتر بروید. امنیت WPA را انتخاب کنید، زیرا برای اتصال به کلاینت‌هایی که به آن متصل می‌شوند باید از رمز عبور استفاده کنند. آدرس IP را تنظیم کنید برای اکثر شبکه ها، روتر در تنظیمات پیش فرض DHCP خود قرار می گیرد. لپ تاپ را جدا کنید و آن را مجددا راه اندازی کنید. هنگامی که لپ تاپ از راه اندازی مجدد باز می گردد، کاربر می تواند نام SSID شبکه بی سیم شما را ببیند و بتواند با رمز عبوری که ایجاد کرده اید به آن متصل شود.

اشتراک گذاری و کنترل را تنظیم کنید: حالا که یک شبکه راه اندازی کرده اید، اکنون می توانید راهی برای دسترسی همه دستگاه ها به داده های موجود در شبکه تنظیم کنید. این را می توان با راه اندازی شبکه خانگی با استفاده از مکان فعلی شما انجام داد.

راه اندازی حساب های کاربری

علاوه بر این، سعی کنید حساب های کاربری را با برنامه های روتر Wi-Fi خود تنظیم کنید. نماد حساب های کاربری را انتخاب کنید. تنظیمات حساب های کاربری به شما امکان می دهد حساب خود را پیکربندی کنید. برای افزودن و پیکربندی دستگاه‌های دیگر برای دسترسی به شبکه، از حساب‌های کاربری، روی مدیریت حساب‌های کاربری کلیک کنید و سپس روی تب پیشرفته کلیک کنید.

در قسمت Advanced User Management روی Advanced کلیک کنید و کاربر را انتخاب کنید و آنها را به شبکه خود اضافه کنید. تنظیمات پیشرفته همچنین با برنامه های شارژ مجدد روتر Wi-Fi ارائه می شود. با استفاده از این 5 روش ساده، می توانید روتر خود را به طور یکپارچه تنظیم و پیکربندی کنید. از فرآیند پیچیده دور زدن تنظیمات روتر صرف نظر کنید و یک تجربه مرور خود پیکربندی شده ساده داشته باشید.

نحوه تنظیم مودم level 1 لول وان

با استفاده از هر دستگاه دارای مرورگر، به شبکه وای فای مودم خود متصل شوید. مرورگر را باز کنید و آدرس مورد نظر را که در پشت مودم نوشته شده است وارد کنید (این معمولاً یک رشته اعداد است، مانند 00.13.11.189). سپس نام کاربری و رمز عبور مودم خود را که باید روی مودم نیز باشد وارد کنید. اطلاعات “PPP” خود را پیدا کنید (این اطلاعات باید در ناحیه IPv4 باشد). با ISP خود تماس بگیرید و نام کاربری و رمز عبور PPP خود را بخواهید، سپس آنها را در قسمت های صحیح وارد کنید. تمام چیزهایی که وارد کرده اید ذخیره کنید.

اگر مودم من به طور خودکار راه اندازی شود چه می شود؟ اکثر ارائه دهندگان NBN به کانفیگ کردن دستی مودم به غیر از آن هایی که در خانه شما قابل استفاده هستند، نیازی ندارند. اکثر ارائه دهندگان به سادگی باید سرویس شما را فعال کنند تا اینترنت در خانه شما قابل دسترسی باشد، مشروط بر اینکه این فناوری فعال شده و در حالت کارآمد باشد. این راهنمای زمانی است که باید مودم خود را به صورت دستی تنظیم کنید.

تنظیم مودم لول وان level one می‌تواند پیچیده به نظر برسد، و اغلب می‌تواند بسیار دشوار باشد که بگوییم در چه مرحله‌ای قرار دارید یا در مرحله بعد چه کاری باید انجام دهید. اما تا زمانی که تجهیزات توانمند و دستورالعمل های مناسب از ارائه دهنده خدمات اینترنتی (ISP) خود را دارید، همه چیز باید راحت باشد. در زیر چند مرحله تند وسریع خواهیم داشت که بهتر است با ما همراه باشید.

مطمئن شوید که NBN آماده است. مطمئن شوید که برای یک طرح NBN ثبت نام کرده اید و فعال شده است. اطمینان حاصل کنید که همه کابل های شما به درستی وصل شده اند و در شیارهای خود محکم هستند. اگر اینترنت شما به طور خودکار شروع به کار نکرد، به مرحله بعدی بروید. اتصال به مودم (سیمی یا بی سیم) بسیار مهم است. برای جزئیات کانفیگ مودم خود با ISP تماس بگیرید. مو به مو همه چیز را وارد کنید تا اینترنت شما کانکت شود. اگر مشکلات همچنان ادامه داشت، با ارائه دهنده اینترنت خود در مورد مشکل صحبت کنید. اگر راهنمای کامل تری می خواهید، مراحل زیر را بررسی کنید.

مطمئن شوید که NBN آماده است

از طریق اکثر وب‌سایت‌های ارائه‌دهنده خدمات، می‌توانید بررسی کنید که آیا اینترنت شما به صورت آنلاین آماده NBN است. به سادگی صفحه ای را که دارای ابزار بررسی NBN است پیدا کنید و آدرس خود را وارد کنید. اگر مودم شما هنوز برای NBN آماده نیست، به شما می گوید که چه زمانی باید منتظر باشید که این سرویس در دسترس باشد.

اگر مودم شما آماده NBN است، ISP شما باید بتواند آن را از آنجا بگیرد. به خاطر داشته باشید که ممکن است در تأیید آدرس NBN اشکالات و خطاهایی وجود داشته باشد، اگرچه این امر در خارج شهرها از مناطق جدید توسعه یافته رایج نیست.

بدون برنامه NBN فعال، نمی توانید خانه خود را به اینترنت وصل کنید. می‌توانید برای یک طرح NBN از طریق طیف وسیعی از ارائه‌دهندگان ثبت‌نام کنید: با صدها طرح موجود، کمی مقایسه به شما کمک می‌کند گزینه‌ای را پیدا کنید که نیازهای سرعت، داده و شما را برآورده می‌کند. همچنین می‌توانید برنامه‌های NBN را به همراه موارد اضافی مانند سرویس‌های پخش جریانی یا بسته‌های تلفن دریافت کنید، برخی از ارائه‌دهندگان حتی سرعت فوق‌العاده ۲۵۰ مگابیت در ثانیه یا سریع‌تر را ارائه می‌دهند.

اطمینان حاصل کنید که همه کابل های شما به درستی وصل شده اند و در شیارهای خود محکم هستند

یک کابل اترنت را از جعبه NBN یا سوکت دیواری خود به درگاه WAN مودم خود وصل کنید. از اینجا، باید بتوانید دستگاه خود را از طریق اتصال اترنت (وصل شده به پورت LAN) یا از طریق سیگنال بی سیم (برنامه یا پوشه تنظیمات دستگاه خود را باز کنید و گزینه اتصالات اینترنت یا شبکه را جستجو کنید) به مودم خود متصل کنید. از اینجا، مودم شما باید به اینترنت دسترسی داشته باشد، اما هنوز نمی توانید چیزی را در گوگل جستجو کنید!

در تشخیص اینکه کدام کابل کدام است مشکل دارید؟ اگر مودم شما جدید است، باید یک دفترچه راهنما دریافت کرده باشید که باید مشخص کند کابل های شما کجا قرار می گیرند.

مودم خود را روشن کنید، پنج تا 10 دقیقه صبر کنید. این یک مرحله آسان است، زیرا تنها کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید مودمتان روشن است. این کار را معمولاً می‌توان با فشار دادن دکمه پاور و اطمینان از اتصال مودم به پریز برق انجام داد. بیشتر مودم‌ها دارای چراغ روشن یا خاموش هستند، بنابراین می‌دانید چه زمانی روشن و وصل است. اینجاست که همه چیز می تواند کمی فنی شود.در جعبه مودم شما باید آدرسی برای تایپ در نوار URL مرورگر باشد.

آدرس URL ارائه شده را در نوار URL وارد کنید و نام کاربری و رمز عبور ارائه شده را وارد کنید. اگر مودم شما باید برخی از مراحل را برای راه اندازی طی کند، مراحل ارائه شده را دنبال کنید، این مراحل احتمالاً روی کارت یا در دفترچه راهنما هستند.

جمع بندی در مورد تنظیم مودم لول وان level 1

همان طور که دیدید در بالا به صورت کامل شما را با تنظیم مودم لول وان level one آشنا کردیم. تنظیم مودم لول وان level one یک سری مراحل خاص دارد که باید طبق آن پیش رفته و مو به مو آن را انجام دهید. حتی اگر یک مرحله را جا بیندازید ممکن است دچار مشکل شوید. اگر خود نمی توانید این کارها را انجام دهید، می توانید با شرکت ارائه‌دهنده اینترنت خود تماس بگیرید و پشتیبانی بخواهید، کارشناسان ما نیز در رادیس همیشه آماده پاسخگوئی به شما خواهند بود.

اینستاگرام رادیس را دنبال کنید.