خانه » وبلاگ » معرفی برخی تکنولوژی ها و اصطلاحات فنی محصولات هایک ویژن
آخرین بروز رسانی: 5ام تیر, 1401

معرفی برخی تکنولوژی ها و اصطلاحات فنی محصولات هایک ویژن

در این مطلب به تعدادی از تکنولوژی ها و اصطلاحات فنی هایک ویژن می‌پردازیم. دانستن این ویژگی‌ها در انتخاب دوربین مداربسته متناسب با شرایط محیطی به شما کمک خواهد کرد.

DEFOG

در محیط‌هایی که دود، گــردوخــاک، مه و… وجود دارد، تکنولوژی Defog یا مه زدایی می‌‌تواند بطوری موثر جزئیات و رنگ تصویر ضبط شده را، برای دست‌یابی به ویدئویی طبیعی و واضح، بازیابی و ترمیم کند.

معرفی اصطلاحات و تکنولوژی هایک ویژن Defog-hikvision

معرفی اصطلاحات و تکنولوژی هایک ویژن Defog-hikvision

ABF

یکی دیگر از تکنولوژی ها و اصطلاحات فنی هایک ویژن، تکنولوژی ABF یا Auto Back Focus است که به دوربین مداربسته امکان تنظیم موقعیت سنسور تصویر را می‌دهد، در نتیجه فوکوس (Focus) تصویر بصورت بهینه و موثر انجام می‌شود. این قابلیت از طریق نرم افزارهایی که روی گوشی و یا کامپیوتر کاربر جهت کنترل سیستم امنیتی نصب می‌شوند نیز قابل دسترسی است.

DEFOCUS DETECTION

Defocus Detection ،اگر این قابلیت فعال باشد، هنگامی که Focus تصویر دچــار مشکل شود، آلارمی به صدا در می‌آید.

AUDIO LOSS DETECTION ALD

تکنولوژی AUDIO LOSS DETECTION ALD طراحی شده توسط شرکت هایک ویژن است. وقتی این قابلیت فعال باشد، اگــر مشکل قطعی صدا رخ دهد، آلارمی به صدا در می‌آید.

BLC

BLC (تصحیح نور پس زمینه یا BackLight Compensation) قابلیتی است که روشنایی تصویر ضبط شده در محیــط‌هایی که نور پس‌زمیـــنه زیاد است، را اصــلاح می‌کند.
به زبان ســاده‌تر BLC بــاعث می‌شود سوژه‌ای که بخاطر منبـع نور شـــدید پشت سرش (مثل پنجره یا در ورودی) در فیلم تاریک می‌افتد، روشن‌تر شده و بهتر دیده شود. BLC در محیط‌هایی که یک منبع نور شدید وجود دارد، می‌تـواند بسیار موثر واقع شده و باعث افزایش جزئیات، کیفیت و تنظیم روشنایی تصاویر ضبط شده شود.

تکنولوژی BLC در دوربین مداربسته هایک ویژن

تکنولوژی BLC در دوربین مداربسته هایک ویژن

DIGITAL WATERMARK

تکنولوژی digital watermark اطلاعات دستگاه یا صاحب دستگاه را در تصاویر ضبـط شده دوربین مداربسته حک (بصورت زیرنویس یا کنارنویس) می‌کند. این موارد حک شده در تصویر مـی‌تواند برای تایید اصالت و درستی تصـــاویر ضبط شده یا شنــاسایی مالکیت تصویر ضبط شده، استفاده شود.

EZVIZ

EZVIZ برنامه‌ای جهت انتقال تصویر (مدیریت و دریافت تصویر از راه دور) محصولات هایک ویژن است. قابلیت های نرم افزار EZVIZ عبارت اند از:

  • اتصال P2P آسان: استفاده راحت، عدم نیاز به تنظیمات port mapping
  • اتصال خصوصی (private) به شبکه: حل مشکلات private IP address و DDNS
  • سرویس Value-added: ارسال آلارم، انتقال صدای دوطرفه و…

HEAT MAP

نقشه حرارتی یا Heat Map (هیت مپ) یکی دیگر از تکنولوژی و اصطلاحات فنی هایک ویژن است که حرکت افراد در محیط را در یک دوره زمانی ضبط کرده و بصورت چــگالی گرمایی با رنگ‌هـای مختلف نشان می‌دهد. قابلیت Heat Map بـــرای استفــاده در مکان‌هایی مثل فروشگــاه ها، سوپر مارکت ها، مغازه ها و… ایده‌آل است، و بــا استفاده از هیــت مپ صــاحبان فروشگــاه ها می‌تــوانند متوجه شوند کـدام محصولات بیشتر بیننده داشته‌اند و محبوب بوده‌اند، و یا محصولات را در چه مکان‌های بگذارند تا بیشتر دیده شده و در نتیجه بیشتر به فروش برسند.

FACE DETECTION

تشخــیص چهره یا Face Detection (فیس دیتکشن) جزء قــابلیت های هـــوشمـند طــراحی شــده توســط کمپانی هایک ویژن است. با تکنولوژی تشخــیص چهره یا فیس دیتــکشن، یک دوربین مداربسته IP هایک ویژن می‌تواند بطور دقیق چهره اشخـاص را تشخیص داده، از صورت اشخاص عکس گرفته یا آلارمی به صدا درآورد.

HDD GROUP

حالت HDD Group (منظور از HDD همان هارد دیسک است و مخفف Hard Disk Drive است) یکی از حالت‌های ذخیره سازی روی هارد دیسک در دستگاه های DVR و NVR هایک ویژن است. چند هارد دیسک مــی‌توانند بصورت یک گــروه مدیریت شوند. تصاویر دریافت شده توسط دوربین مداربسته خاص در دستگــاه دی وی آر یا ان وی آر می‌توانند روی گروهی خاص از هاردها ذخیره شوند.

HDD QUOTA

حالت HDD Quota یکی از حالت های ذخیره سازی در دستگــاه های NVR و DVR هایک ویژن است. با استفاده از این قابلیت می‌توان به هر دوربین مداربستــه فضای خاصی از هارد دیسک را اختصاص داد تا فایل های ضبط شده تــوسط دوربین ذخــیره شوند.

لینک های پیشنهادی: هایک ویژن