خانه » وبلاگ » معرفی مودم LTE و TD-LTE
آخرین بروز رسانی: 24ام دی, 1402

معرفی مودم LTE و TD-LTE

مودم LTE چیست؟

مودم LTE موضوع این صفحه از مجله رادیس  است و قصد داریم شما را با انواع و اقسام مودم‌های LTE آشنا کنیم.

برخی پیش‌بینی‌ها حاکی از آن هستند که تا سال 2025، بیش از 5 میلیارد نفر به دنیای موبایل و اینترنت وارد خواهند شد. در عین حال، نیمی از کل جمعیت کره زمین به خدمات شبکه LTE دسترسی دائمی خواهند داشت.

مودم LTE چیست؟

پیشرفت بیشتر توسعه با این راه‌حل نوآورانه مرتبط خواهد بود. مودم LTE نیز یکی از فناوری‌های روز است که با استفاده از آن، شما می‌توانید به راحتی به شبکه اینترنت دسترسی داشته باشید. در واقع، این نوعی مودم سیم‌کارت خور است.

لینک های مفید : مودم VDSL و ADSL

ویژگی‌های شبکه LTE

قبل از LTE ، ارتباطات موبایلی فقط می‌توانست با سرعت معینی کار کند. این امر محدودیت‌های ناخوشایندی ایجاد کرد و به طور کلی فرآیندهای ارتباطات سیار را کند کرد.

به عنوان مثال، شبکه‌های 2G تنها از چند باند (850 مگاهرتز، 900 مگاهرتز، 1800 مگاهرتز، 1900 مگاهرتز) استفاده می‌کردند. همین وضعیت در 3G نیز اجرا می‌شد، اما با باندهای اضافی 1900 و 2200 مگاهرتز.

پیشرفت ارتباطات اینترنتی سریع بود و به چندین نسل تقسیم شد: 1G، 2G، 3G. با این حال، جهش واقعی در اتصالات اینترنتی تنها پس از ظهور LTE رخ داد که از ارسال داده تا 1 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند.

برخلاف مدل‌های قبلی، LTE می‌تواند روی هر فرکانس، هم در پایین‌ترین و هم در بالاترین (450 مگاهرتز تا 5 گیگاهرتز) اجرا شود. با این حال، ویژگی اصلی این راه‌حل، توانایی متحد کردن سیگنال‌های متعدد در یک جریان است.

LTE خود از نظر فنی کاملاً نهفته است (طرح و روش سیگنال‌های ارسال شده بین تلفن‌ها و سلول‌ها تغییر کرده است). با صرف نظر از شرایط پیچیده و غیر ضروری، LTE یک اتصال اینترنت بی‌سیم است که بالاترین نرخ انتقال داده را در تاریخ تلفن‌های همراه ارائه می‌دهد.

ویژگی‌های اصلی که مودم LTE را تعریف می‌کند

ویژگی‌های اصلی که LTE را تعریف می‌کند به شرح زیر است:

افزایش توان عملیاتی تکرارکننده‌ها و کاهش تاخیر در پخش اطلاعات

آزمایش‌های عملی ارائه‌شده نشان داد که در یک محیط شهری امکان پخش داده‌ها با سرعت ۱۷۵ مگابایت بر ثانیه، در هر دو شرایط سخت محلی و آزمایشگاهی دقیق (به ترتیب ۱۰۰ مگابایت و تا ۲۰۰ مگابایت در ثانیه) وجود دارد.

تأخیر ایجاد شده می‌تواند 10 میلی‌ثانیه باشد. تاخیر در LTE بسیار کمتر از تاخیر در HSDPA است.

ساده‌سازی رویه‌ها برای مدیریت زیرساخت شبکه و ارتباطات

استانداردهای LTE می‌توانند از دانلودها و اتصالات اینترنتی موجود (در برخی موارد، در نسخه‌های کوچک‌تر) استفاده کنند، و این فناوری همچنین اجازه می‌دهد تا به‌روزرسانی‌های آسانی را انجام دهد تا طیف کاملی از خدمات و عملکردهای ارائه شده توسط LTE را در خود جای دهد.

دستگاه‌های Long Term Evolution از ویژگی‌هایی مانند بهینه‌سازی خودکار ارتباطات شبکه (قدرت سیگنال، پروتکل انتقال، الگوریتم مدولاسیون و غیره) پشتیبانی خواهند کرد.

لینک های مفید : 
قیمت مودم یوتل

قابلیت اتصال به ارتباطات سیار

شما می‌توانید با استفاده از تلفن همراه خود هرجا که هستید به اینترنت متصل شوید. حتی با مودم‌های اختصاصی، لپ‌تاپ‌ها، در برخی موارد حتی دوربین‌ها یا دستگاه‌های مانیتورینگ دیجیتال، اتصال به اینترنت امکان‌پذیر است.

تأخیر انتقال داده LTE کمتر از فناوری‌های 3G موجود است. این مزیت برای سرویس‌دهی به محیط‌های تعاملی با جلوه‌ای همه‌جانبه (به عنوان مثال، بازی‌های چند نفره) و به اشتراک‌گذاری حجم زیادی از محتوای رسانه‌ای بسیار مهم است.

علاوه بر تلفن‌های همراه و دستگاه‌های جانبی، قرار است بسیاری از رایانه‌ها و دستگاه‌های الکترونیکی مصرفی به ماژول‌های LTE داخلی مجهز شوند.

مزایای مودم 4G LTE

مزایای مودم 4G LTE

به طور رسمی، سرعت دانلودهایی که مودم‌های LTE ارائه می‌کنند به 326.4 مگابیت در ثانیه می‌رسد. سرعت آپلود تا 172.8 مگابیت بر ثانیه است. در واقع، این اعداد به جنبه‌های سیگنال، ازدحام شبکه، محدودیت‌های طرح تعرفه و غیره بستگی دارد.

این برای اطمینان از پخش بدون تاخیر کافی است، به این معنی که می‌توانید ویدیوهای متعددی را تماشا کنید، در کنفرانس‌های آنلاین شرکت کنید و به طور کلی یک نمایش عالی داشته باشید. شما برای کارهای اینترنتی خود در خانه نیز می‌توانید از این مودم‌ها استفاده کنید.

از جنبه فنی، مدل LTE از پایه واقعی 3G استفاده می‌کند. این انتقال راحت‌تر از مشترکین 3G به 4G را فراهم می‌کند. اگر به دلایلی خود را خارج از منطقه تحت پوشش LTE بیابید، دستگاه شما به طور خودکار بدون قطع اتصال به حالت 3G می‌رود.

محدوده پوشش LTE از 3.2 تا 19.7 کیلومتر است. اما، همانطور که در مورد 3G نیز ذکر شد، قدرت سیگنال به قدرت ایستگاه پایه بستگی دارد.

فناوری‌های شبکه‌ای مقاوم از نظر قدرت، پهنای باند و تجربه کاربر، فرصت‌های تجاری و جریان‌های درآمد جدیدی را هم برای اپراتورهای قدیمی و هم برای اپراتورهای جدید فراهم می‌کند.

از آنجایی که شبکه‌های جدید را می‌توان برای فناوری‌های ارتباطی از هر نسلی 2G، 3G و 4G استفاده کرد، این امر مجموع بودجه لازم را کاهش می‌دهد.

هر یک از آنها نه یک فرکانس خاص، بلکه یک بخش خاص را اعمال می‌کند، که شامل 1.4، 3، 5، 10، 15، 20 مگاهرتز است. این کار به گونه‌ای انجام می‌شود که هر اپراتور در هر محدوده یک قطعه فرکانس دریافت می‌کند. به عنوان مثال، یکی از 2 یا 3 قطعه 10 مگاهرتزی، چند باند 20 یا 30 مگاهرتز را می‌سازد.

با استفاده از این فناوری، گوشی‌های هوشمند می‌توانند داده‌ها را از طریق دو کانال به طور همزمان ارسال یا دریافت کنند که این امر سرعت انتقال اطلاعات را بسیار افزایش می‌دهد. بنابراین محدودیت تعداد مشترکین متصل برطرف شده و پهنای باند کانال افزایش می‌یابد.

لینک های مفید : 
خرید مودم اینترنت

جایگزینی وای‌فای خانگی با ال‌تی‌ای

سرعت اینترنت تلفن همراه شروع به رشد کرده است، میزان پرداخت ماهانه در حال افزایش است. بنابراین، علاوه بر اتصال یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ ثابت، امکان اتصال کل شبکه‌های محلی به اینترنت بی‌سیم و افزایش سرعت وای‌فای وجود دارد.

طبیعتاً بسیاری از پیچیدگی راه‌اندازی می‌ترسند و به جای مودم 4G تجهیزات دیگری را انتخاب می‌کنند که به عنوان روتر 3G یا LTE استفاده می‌کنند. در واقع، راه‌اندازی یک مودم LTE در چند دقیقه انجام می‌شود.

مودم‌های LTE دارای یک رابط اتصال هستند که به آن اجازه می‌دهد به هر دستگاهی متصل شود. مودم‌های LTE همچنین دارای یک آداپتور بی‌سیم داخلی هستند، بنابراین می‌تواند اینترنت را از طریق یک شبکه Wi-Fi نه تنها در خانه شما، بلکه همچنین در شهر شما انتقال دهد.

مودم را به پورت USB وصل کنید تا جزئیات آن را بدانید: قدرت سیگنال، نام اپراتور و حالت کار LTE را ببینید.

پیکربندی مودم LTE

در شرایط کنونی قرنطینه جهانی، ممکن است برای انجام کار از خانه به یک مودم USB سریع نیاز داشته باشید. برای اینکه اینترنت کار کند، کافی است رابط مودم را روشن کنید (با فشردن دکمه Enable). پس از مدتی، مودم با اپراتور ارتباط برقرار می‌کند و دسترسی به اینترنت را فراهم می‌کند. با اجرای پینگ، به هر سرعتی می‌توانید وصل شوید.

در لیست آدرس‌های IP، آدرسی که اپراتور تلفن همراه به مودم اختصاص داده است ظاهر می‌شود. مسیر پیش‌فرض در جهت اپراتور در لیست مسیرها ظاهر می‌شود. نیازی نیست چیزی را به صورت دستی اضافه کنید. فقط یک مودم USB را وصل کنید، دسترسی به اینترنت به طور خودکار کار می‌کند.

برای توزیع اینترنت در دستگاه‌های متصل، آدرس IP را روی bridge تنظیم کنید: در منوی آدرس‌های IP، IP واقعی رایانه خود را اضافه کنید و رابط پل را مشخص کنید. در صورت لزوم، می‌توان از هر آدرس دیگری استفاده کرد.

برای اینکه اینترنت برای دستگاه‌های متصل کار کند، NAT را راه‌اندازی کنید. برای انجام این کار، به IP بروید، منوی فایروال و سپس تب NAT را انتخاب کنید و یک پلن جدید ایجاد کنید و آدرس شبکه را مشخص کنید، سپس مودم درخواست‌ها را به شبکه خارجی پخش می‌کند.

در نهایت، باید سرور DNS داخلی را فعال کنید تا به درخواست‌های مشتریان متصل پاسخ دهد. برای این کار، در منوی IP DNS، کافی است کادر Allow Remote Requests را علامت بزنید و در صورت لزوم، موارد دیگر را مشخص کنید.

کلیدهای مهم برای استفاده حرفه‌ای از مودم‌های LTE

مهم است به یاد داشته باشید که پیکربندی مودم LTE به نوع مودم بستگی دارد. اما قوانین کلی وجود دارد که باید از آنها پیروی کنید. هنگام نصب، بهتر است قوانین زیر را دنبال کنید:

مودم را به پورت USB کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود وصل کنید. رایانه دستگاه جدید را شناسایی می‌کند و به طور خودکار شروع به نصب درایورهای لازم برای تشخیص صحیح مودم توسط رایانه می‌کند. پس از تکمیل، سیستم پیامی در مورد سخت‌افزار نصب شده با موفقیت نمایش می‌دهد.

پس از نصب درایورهای لازم، پنجره‌ای باز می‌شود که از شما می‌خواهد نرم‌افزار را نصب کنید. روی Run AutoRun.exe کلیک کنید. مراحل نصب شروع می‌شود. بسته به سرعت سیستم، ممکن است از چند ثانیه تا چند دقیقه طول بکشد. ویندوز پیامی نشان می‌دهد که درایورها در گوشه سمت راست پایین صفحه نمایش نصب شده‌اند.

پس از اتمام نصب فایل‌های مورد نیاز، مرورگر اینترنت پیش‌فرض، با صفحه ورود به رابط وب تنظیمات مودم باز می‌شود. برای ورود، باید رمز عبور مدیر را وارد کنید. به عنوان یک قاعده، برای هر مدل مودم، این رمز عبور روی جعبه همراه کیت نشان داده شده است.

در برخی موارد، می‌تواند کلمه admin باشد. رمز عبور را در قسمت مربوطه وارد کرده و روی دکمه ورود کلیک کنید.

اگر رمز عبور مدیر را به درستی وارد کرده باشید، بلافاصله به صفحه شروع منوی تنظیمات مودم LTE خواهید رفت. بالای منو، قدرت سیگنال، نوع شبکه، فعالیت انتقال داده و سایر پارامترها را نمایش می‌دهد.

همچنین در آنجا، یک سوئیچ برای زبان‌های رابط، یک پیوند برای تغییر ورود و رمز عبور برای ورود به رابط وب (تغییر رمز ورود به سیستم) و یک پیوند برای خروج از سیستم پیدا خواهید کرد.

اگرچه جایگزینی یک مودم اینترنتی ممکن است کمی طول بکشد، راه‌اندازی یک اتصال LTE پایدار سرعت بهتری را ارائه می‌دهد که در مواقعی که مجبوریم برای کارهای مربوط به شغلمان به وای‌فای خانگی تکیه کنیم، بسیار مهم است.

با مجهز شدن به یک مودم سریع 4G، می‌توانید مطمئن باشید که همه چیزهایی که برای کار و معاشرت در خانه‌تان لازم است را دارید.

 نکات ِمهم مودم ِ  LTE

 استاندارد جدید در دنیای مودم‌های ال‌تی‌ای

در ارتباطات راه دور،Long-Term Evolution (LTE) استانداردی برای ارتباطات پهن باند بی سیم برای دستگاه‌های تلفن همراه و پایانه‌های داده است که بر اساس استانداردهای GSM/EDGE و UMTS/HSPA است. ظرفیت و سرعت آن استانداردها را با استفاده از رابط رادیویی متفاوت و بهبودهای شبکه اصلی بهبود می‌بخشد.

LTE مسیر ارتقاء برای اپراتورهای دارای هر دو شبکه GSM یا UMTS و شبکه CDMA2000 است. از آنجایی که فرکانس‌ها و باندهای LTE از کشوری به کشور دیگر متفاوت است، فقط تلفن‌های چند باندی می‌توانند از LTE در همه کشورهایی که پشتیبانی می‌شود استفاده کنند.

این استاندارد توسط 3GPP توسعه یافته است و در سری اسناد نسخه 8 با پیشرفت‌های جزئی شرح داده شده در نسخه 9 مشخص شده است. LTE نیز **3.95G** نامیده می‌شود و به عنوان 4G LTE و 4G پیشرفته به بازار عرضه شده است.

الزامات توسط سازمان ITU-R در مشخصات پیشرفته IMT بیان شده است. اما، به دلیل فشار بازار و پیشرفت‌های قابل توجهی که وایمکس، دسترسی به بسته‌های پرسرعت تکامل یافته و LTE برای فناوری‌های اصلی 3G به ارمغان می‌آورد، ITU بعداً تصمیم گرفت که LTE و فناوری‌های فوق‌الذکر را می‌توان فناوری‌های 4G نامید.

جمع‌بندی معرفی مودم LTE

امیدواریم به خوبی با مودم‌های LTE آشنا شده باشید. این نسل مودم بسیار پر سرعت بوده و شما برای خانه و یا محل کارتان می‌توانید آن را تهیه کنید. همچنین این مودم‌ها سیم‌کارت خور هم هستند که این ویژگی استفاده از آن را راحت‌تر می‌کند. برای خرید این نوع مودم می‌توانید همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

اینستاگرام رادیس را دنبال کنید.