خانه » وبلاگ » ایمنی جاده با فناوری هوشمند هایک ویژن
آخرین بروز رسانی: 24ام مهر, 1401

ایمنی جاده با فناوری هوشمند هایک ویژن

با فناوری دوربین هوشمند هایک ویژن ایمنی جاده و راننده به حداکثر می‌رسد

در سراسر جهان روزانه هزاران نفر در تصادفات جاده ای مجروح یا کشته می شوند. به گفته خوان سادابا، مدیر توسعه تجارت ITS در هایک ویژن اسپانیا، برای به حداکثر رساندن ایمنی برای رانندگان و سایر کاربران جاده، مقامات شهرها و بزرگراه‌ها راه‌حل‌های ویدیویی هوشمندی را اجرا می‌کنند که به تیم‌های اضطراری در زمان وقوع تصادف در زمان واقعی هشدار می‌دهند – با پشتیبانی از پاسخ‌های سریع‌تر و به طور بالقوه نجات جان انسان‌ها…

دوربین هوشمند هایک ویژن

بر اساس ارقام سازمان جهانی بهداشت (WHO)، سالانه حدود 1.3 میلیون نفر به دلیل تصادفات جاده ای کشته می شوند و 50 میلیون نفر دیگر نیز دچار جراحات غیرکشنده می شوند. به طرز وحشتناکی، صدمات ناشی از تصادفات جاده ای نیز علت اصلی مرگ کودکان و بزرگسالان جوان 5 تا 29 ساله است.

مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده ای همچنین به طور نامتناسبی بر کاربران آسیب پذیر جاده مانند عابران پیاده و دوچرخه سواران تأثیر می گذارد که بیش از نیمی از تلفات را متحمل می شوند. تأثیر تصادفات رانندگی در کشورهای در حال توسعه نیز تشدید شده است، کشورهایی که با وجود داشتن تنها 60 درصد وسایل نقلیه جهان، حدود 90 درصد از کل آسیب‌های جاده‌ای ناشی از تصادفات را متحمل می‌شوند.

اگرچه هزینه های انسانی تصادفات جاده ای تمرکز اصلی شهرها و مقامات بزرگراهی است، اما تأثیر اقتصادی عمده ای نیز دارد. به طور خاص، طبق ارقام WHO، تصادفات جاده ای به طور متوسط ​​3 درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) برای اکثر کشورها هزینه دارد.

با توجه به مقیاس و شدت چالش ایمنی جاده در سطح جهان، مقامات شهری و بزرگراهی دائماً به دنبال راه‌های جدید و مؤثرتر برای محافظت از همه کاربران جاده هستند. به طور فزاینده‌ای، ویدیوی هوشمند ارزش خود را در اینجا ثابت می‌کند و به مقامات اجازه می‌دهد تا شرایط ترافیکی و رفتار راننده را در زمان واقعی نظارت کنند و در صورت وقوع تصادف یا سایر حوادث خطرناک در جاده، فوراً واکنش نشان دهند.

فناوری دوربین هوشمند هایک ویژن

دوربین هوشمند چگونه می تواند کمک کند؟

راه‌حل‌های ویدیویی هوشمند به مقامات این امکان را می‌دهد تا ایمنی رانندگان، دوچرخه‌سواران، عابران پیاده و سایر کاربران جاده را به چند روش کلیدی بهبود بخشند.

  1. شناسایی و جلوگیری از رانندگی خطرناک

با استفاده از ویدیوی هوشمند، مقامات شهری و بزرگراه‌ها می‌توانند فوراً رانندگی نامنظم و خطرناک را تشخیص دهند، مانند وسایل نقلیه‌ای که در مسیر اشتباه در مسیر بزرگراه یا خیابان یک طرفه حرکت می‌کنند. با هشدارهایی که به صورت خودکار و در زمان واقعی ایجاد می شوند، مقامات راهنمایی و رانندگی می توانند سریعتر به صحنه برسند و به جلوگیری از تصادفات و آسیب های ناشی از آن به کاربران جاده کمک کنند.

  1. برای بهبود نتایج پزشکی سریعتر در صحنه تصادف حاضر شوید

با قابلیت تولید هشدار به صورت خودکار و در زمان واقعی هنگام وقوع حادثه، راه حل های ویدیویی هوشمند می توانند به تیم های اضطراری کمک کنند تا سریعتر به صحنه برسند. این امکان بهبود قابل توجهی در نتایج درمان را فراهم می‌کند و تضمین می‌کند که تیم‌های اولین پاسخ می‌توانند تا حد امکان جان افراد را نجات دهند. به عنوان یک مزیت ثانویه، رسیدن سریعتر به صحنه باعث می شود وسایل نقلیه با سرعت بیشتری از خطوط ترافیک خارج شوند، محل های تصادف را ایمن کرده و به جلوگیری از ایجاد ترافیک بیش از حد کمک می کند.

  1. به رانندگان کمک کنید تا خطرات را شناسایی کرده و از آنها اجتناب کنند – به ویژه در شب

پیشرفته‌ترین راه‌حل‌های ویدیویی هوشمند، فناوری‌های تصویربرداری با وضوح بالا، رادار و حرارتی را برای شناسایی اشیاء یا حیوانات خطرناک در جاده، حتی در شرایط کم نور یا در شب، ترکیب می‌کنند. در صورت شناسایی خطرات، می توان از قبل به رانندگان هشدار داد، چه با استفاده از علائم هوشمند کنار جاده، یا از طریق برنامه های تلفن همراه یا رسانه های دیگر – به آنها کمک می کند سرعت خود را کاهش دهند و به موقع متوقف شوند. این به جلوگیری از تصادفات و بهبود ایمنی جاده ها کمک می کند و بالقوه می تواند جان افراد زیادی را نجات دهد.

  1. شناسایی نقاط سیاه تصادف و مداخله برای بهبود ایمنی

بر اساس تجزیه و تحلیل داده های ویدئویی، مقامات می توانند بفهمند که تصادفات کجا و چرا اتفاق می افتد. این نوع بینش‌ها از اقداماتی برای ایمن‌تر کردن تقاطع‌ها و دوربرگردان‌های مشکل‌ساز پشتیبانی می‌کنند، چه با استقرار چراغ‌های راهنمایی، نصب علائم، ایجاد گذرگاه‌های عابر پیاده یا با انجام اقدامات دیگر برای کاهش خطرات تصادف.

با هایک ویژن به سطح جدیدی از ایمنی جاده دست یابید

برای رفع نیاز مبرم به بهبود ایمنی در شبکه های جاده ای در سراسر جهان، هایک ویژن طیف وسیعی از راه حل های ایمنی محور ITS را توسعه داده است. اینها شامل دوربین‌های مجهز به هوش مصنوعی است که رانندگی خطرناک را شناسایی و گزارش می‌کند، به مقامات راهنمایی و رانندگی در صورت تصادف یا حوادث دیگر در زمان واقعی هشدار می‌دهد و از تجزیه و تحلیل داده‌ها برای کاهش خطرات تصادف در نقاط سیاه تصادف پشتیبانی می‌کند. ما همچنین راه‌حل‌هایی ارائه می‌دهیم که ویدئو، رادار و تصویربرداری حرارتی را برای هشدار به رانندگان در مورد خطرات احتمالی در جاده‌ها و کاهش خطر تصادفات مرتبط ارائه می‌کنند.

متولیان امور مرتبط، مانند مراکز شهرداری و پلیس راهنمایی و رانندگی می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد راه حل‌های هایک ویژن و نحوه کمک آنها به مقامات شهرها و بزرگراه ها برای بهبود ایمنی جاده برای رانندگان، دوچرخه سواران، عابران پیاده و سایر کاربران جاده، با شرکت موج گستران رادیس، نمایندگی هایک ویژن تهران تماس بگیرند.

اینستاگرام رادیس را دنبال کنید.

دسته‌بندی: اخبار تکنولوژی