خانه » وبلاگ » دید در شب با دوربین مداربسته رنگی داهوا
آخرین بروز رسانی: 20ام فروردین, 1403

دید در شب با دوربین مداربسته رنگی داهوا

دوربین مداربسته دید در شب رنگی

در دسترس نبودن نور کافی یکی از چالش های اصلی هر سیستم نظارتی است. تصاویر گرفته شده در چنین شرایط نوری اغلب واضح نیستند، جزئیات را از دست می دهند و حتا حاوی نویز هستند که تشخیص یا ردیابی اهداف را در صورت وقوع مشکل می کند.

در طول سال‌ها، پیشرفت‌ها در فناوری‌های محیط‌های کم‌نور افزایش قابل‌توجهی داشته است و به عصر جدیدی از دوربین‌های دیجیتال منجر شده است که می‌توانند در محیط‌های کم نور عملکرد خوبی داشته باشند. در واقع، طبق گزارشی که توسط International Data Corporation (IDC) تهیه شده است، انتظار می‌رود که فروش دوربین‌های تحت شبکه بدون فناوری نور کم در چند سال آینده به دلیل افزایش استفاده از دوربین‌های با حساسیت کم نور کاهش یابد.

با این حال، دوربین‌های سنتی کم‌نور که ادعا می‌کنند تصاویر رنگی واضحی را حتی در شب می‌گیرند، اغلب با انبوهی از مشکلات همراه هستند، از جمله آلودگی نوری به دلیل استفاده بیش از حد از نور سفید مکمل، وضوح کم، قابلیت پردازش تصویر ضعیف…

دوربین مداربسته دید در شب

دوربین مداربسته دید در شب رنگی

همچنین، تعیین یک دوربین امنیتی برای محیط‌هایی که در شرایط کم نور هستند، راه‌حلی برای همه نیست. وقتی صحبت از عملکرد نور کم به میان می آید، مشخصات به تنهایی بهترین دوربین تحت شبکه را تعریف نمی کنند. یک راه حل بهینه شده ممکن است برای سایر سناریوهای برنامه مناسب نباشد. بنابراین، دوربین باید بتواند هوشمندانه با انواع سناریوها سازگار شود تا بتواند نظارت شبانه روزی را ارائه دهد.

دوربین‌های تمام رنگی داهوا برای رفع این چالش‌های نظارتی ایجاد شده‌اند. فناوری داهوا تمام رنگی که در سال 2020 معرفی شد، از فناوری Starlight، Full-color، به Full-color 2.0 و آینده Full-color ∞ تکامل یافته است. این فناوری با ارائه‌های قابل‌توجهی مانند لنز دوگانه، لنزهای کانونی متغیر، وضوح 4K و ویژگی‌های هوش مصنوعی، طیف گسترده‌ای از محصولات و راه‌حل‌ها را ارائه می‌کند که می‌تواند به طور موثری مشکلات نظارتی دشوار کاربران نهایی را برطرف کند و تصاویری واضح و واضح ارائه دهد. صحنه تحت نظارت 24/7.

علاوه بر این، داهوا تمام رنگی بیش از یک فناوری محیطی کم نور است. مشخصات زیادی را ارائه می دهد که به آن اجازه می دهد با انواع سناریوها سازگار شود. برای اینکه بینش بیشتری در مورد این فناوری شگفت انگیز به شما ارائه دهیم، در اینجا چند ویژگی جالب وجود دارد که Dahua Full-color را خاص می کند:

دیافراگم بسیار بزرگ F1.0

دیافراگم برای کنترل میزان نوری که از لنز عبور می کند و به بدنه سطح حساس به نور دوربین می گذرد استفاده می شود. دوربین‌های تمام رنگی داهوا از لنز دیافراگم فوق‌العاده بزرگ F1.0 استفاده می‌کنند که 2.5 برابر در مقایسه با لنز دیافراگم F1.6 معمولی نور را جمع‌آوری می‌کند. همانطور که نور بیشتری دریافت می کند، خروجی تصویر روشن تری ایجاد می کند.

سنسور با کارایی بالا

سنسور استفاده شده در دوربین بسیار مهم است. هرچه هر پیکسل جداگانه از یک سنسور نور بیشتری دریافت کند، پاسخ و حساسیت بهتری دارد. به طور خلاصه: هرچه پیکسل بزرگتر باشد، عملکرد دوربین در نور کم بهتر است.

معرفی دوربین مداربسته دید در شب رنگی داهوا فول‌کالر 2.0 فعلی عمدتاً به سنسور تصویر 1/1.8 اینچی مجهز هستند که 30 درصد حساسیت بیشتری نسبت به سنسورهای سنتی موجود در بازار ارائه می‌کند. علاوه بر این، IPC های تمام رنگی 4K حتی دارای سنسورهای فوق العاده بزرگ 1/1.2 اینچی هستند که در مقایسه با سنسور تصویر 1/1.8 اینچی، 110٪ افزایش اندازه پیکسل را ارائه می دهند.

لینک های مفید:لیست قیمت داهوا

نور گرم

همانطور که پیشرفت در دستگاه های مدرن با سرعتی سریع در حال توسعه است، اثرات بالقوه محتوای نور آبی در دستگاه های نمایشگر و نور به موضوع مورد علاقه و نگرانی خاصی تبدیل شده است. قوانین و مقررات مختلفی در رابطه با این موضوع برای ترویج روشنایی ایمن و جلوگیری از “خطر نور آبی” وضع شده است.

به جای نور سفید معمولی، دوربین‌های تمام رنگی داهوا از نور گرم با تابش نور آبی 40 درصد کمتر از استانداردهای اتحادیه اروپا استفاده می‌کنند. این بدان معنی است که نور گرم مکمل تأثیر کمتری بر چشم انسان دارد و به طور نسبی به کاهش آلودگی نوری در ناحیه تحت نظارت کمک می کند.

پردازش تصویر پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی

معرفی دوربین مداربسته دید در شب رنگی داهوا از پردازش سیگنال تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی (ISP) برای بهبود بهتر خروجی تصویر از نظر نویز، رنگ، وضوح و غیره استفاده می‌کند. قابلیت فناوری Full-color برای ثبت جزئیات رنگ در زمان و مکان ناشی از سخت افزار قدرتمند، الگوریتم های پیشرفته پردازش تصویر و ادغام با سایر عملکردهای هوشمند است که منجر به پیشرفت “1+1=∞” با امکانات بی نهایت می شود.

سخن آخر

تکنولوژی‌های جدید داهوا در حال ورود به بازار هستند. موج گستران رادیس به عنوان نماینده داهوا در ایران قابلیت‌های مختلف Dahua Full-color و ادغام آن با سایر فناوری‌ها و عملکردهای هوشمند مانند دوربین سه در یک Dahua (TiOC)، پانوراما، زوم و 4K را به‌صورت مداوم و به‌روز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با رادیس همراه باشید.

اینستاگرام رادیس را دنبال کنید.

دسته‌بندی: اخبار تکنولوژی