خانه » وبلاگ » تنظیم پروکسی مودم
آخرین بروز رسانی: 5ام دی, 1402

تنظیم پروکسی مودم

تنظیمات vpn مودم وای فای

اینترنت یک ابزار ضروری برای همه افراد و تمامی مشاغل است. همانطور که این روزها مزایای دسترسی به اینترنت بر همگان آشکار است، خطرات احتمالی استفاده از آن نیز باید برای همه روشن باشد.

برای مشاغل، معایب دسترسی به اینترنت برای کارمندان شامل این واقعیت است که داده‌های شرکت ممکن است در معرض خطر باشد، هزینه ایجادشده توسط ویروس‌ها می‌تواند بالا باشد و کارمندان ممکن است وقت خود را برای مرور وب چیزهایی که مرتبط با کار نیستند تلف کنند.

لینک های مفید : مودم ADSL

یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای به حداقل رساندن این سه نگرانی بالقوه انجام دهید، راه اندازی یک پروکسی است. پروکسی دستگاهی است که بین شبکه شما و اینترنت عمومی قرار دارد.

از این دستگاه می توان برای ایمن تر و خصوصی نگه داشتن اطلاعات شما استفاده کرد و همچنین می تواند به مسدود کردن دسترسی به بسیاری از انواع سایت ها کمک کند.

در حالی که برخی از سازمان‌های بزرگ‌تر کل سرورها را برای عمل به عنوان یک پروکسی راه‌اندازی می‌کنند، اغلب ساده‌تر و کم‌هزینه‌تر است که مودم خود را برای عملکرد به این روش پیکربندی کنید.

تنظیمات پروکسی مودم

یک مودم با کیفیت انتخاب کنید

اولین قدم در این فرآیند این است که مطمئن شوید که یک مودم خوب دارید که به شما امکان می دهد تغییرات پیکربندی را انجام دهید. شما ممکن است بخواهید از مودم ADSL ، مودم VDSL و یا یک مودم سیم کارت خور (وایمکس) استفاده کنید، اینها اغلب یا گزینه های با کیفیت پایین تری هستند یا ممکن است قفل شده باشند، بنابراین نمی توانید تنظیمات لازم را در پیکربندی انجام دهید.

خوشبختانه، شما می توانید مودم های عالی را با قیمت نسبتا پایین خریداری کنید، که این باعث می شود این یک سرمایه گذاری عالی باشد. هنگام ارتقاء به یک مودم بهتر، نه تنها مطمئن می شوید که می توانید آن را برای کار به عنوان یک پروکسی پیکربندی کنید، بلکه احتمالا عملکرد کلی بهبود یافته نیز خواهید داشت. این امر مخصوصاً زمانی صادق است که می خواهید اتصال Wi-Fi را در شرکت خود برقرار  کنید.

تمام گزینه های مودم‌ها و اکسس پوینت‌ها را بررسی کنید.

پروکسی مناسب را از شرکت معتبر تهیه کنید

در مورد تنظیمات پروکسی مودم گزینه‌های کاملاً متفاوتی وجود دارد که به شما محافظت، حریم خصوصی و کنترل بیشتری بر آنچه از طریق اتصال اینترنت شما در دسترس است می‌دهد.

برای اکثر مشاغل کوچک، ساده ترین و موثرترین گزینه هدایت ترافیک از طریق سرور DNS انتخابی شما است. DNS سرویس اینترنتی است که آدرس وب سایت را به آدرس IP ترجمه می کند.

همه ارائه دهندگان خدمات اینترنت یک سرویس DNS پیش‌فرض دارند که استفاده می‌شود، اما می‌توانید آن را در مودم خود تغییر دهید (در ادامه روش را شرح داده‌ایم) تا به سرویسی که ایمن‌تر است و خدمات پراکسی بیشتری دارد، دسترسی پیدا کنید.

می‌توانید از بین سرویس‌های DNS رایگان یا پیشرفته انتخاب کنید که به شما امکان می‌دهد امنیت بیشتری داشته باشید و سایت‌های خاص (یا دسته‌هایی از سایت‌ها) را مسدود کنید. شما همچنین می توانید سرور DNS خود را ایجاد کنید، اگرچه این بسیار پیچیده تر و پرهزینه تر است و فقط برای شرکت های بزرگتر منطقی است.

کمی تحقیق کنید تا بفهمید کدام یک از راه حل های DNS برای شرکت شما مناسب است. پس از ثبت نام برای موردی که می خواهید، آدرس های IP در اختیار شما قرار می گیرد که برای اتصال به سرویس استفاده می شود.

به این IP ها توجه داشته باشید تا بتوانید مودم خود را به گونه ای پیکربندی کنید که ترافیک را به سمت آن‌ها هدایت کند. توجه داشته باشید که نحوه استفاده از پروکسی در مودم های ADSL ، مودم VDSL و همینطور مودم سیم کارت خور (وایمکس) تفاوت چندانی با هم ندارد.

لینک های مفید : 
خرید مودم فیبر نوری

مودم خود را پیکربندی کنید

هنگامی که مودم جدید خود را خریداری و متصل کردید، هر دستگاهی که به آن متصل است باید بتواند به اینترنت متصل شود. با این حال، به‌طور پیش‌فرض، مودم به‌عنوان یک پروکسی به روشی که شما نیاز دارید عمل نمی‌کند.

در عوض، به سادگی تمام ترافیک دستگاه های متصل را می گیرد و به ISP شما ارسال می کند تا به وب سایت یا سرویسی که می خواهید به آن دسترسی داشته باشید ارسال شود.

برای اینکه مودم خود را برای استفاده از پروکسی تنظیم کنید، باید به دستگاه متصل شده و پیکربندی آن را تنظیم کنید. هر مودم روش متفاوتی برای انجام این کار خواهد داشت، اگرچه همه آنها دستورالعمل های اساسی یکسانی را دنبال می کنند:

1.اتصال به مودم – هنگامی که مودم راه اندازی و اجرا شد، برای شروع پیکربندی باید به آن متصل شوید. این کار با یک مرورگر وب روی دستگاهی که به مودم متصل است انجام می شود. آدرس IP مورد نیاز برای اتصال به مودم در دفترچه همراه دستگاه ذکر شده است. هنگامی که آن را دارید، IP (مثلاً 192.168.1.1) را در نوار آدرس مرورگر خود تایپ کرده و اینتر را بزنید.

2.ورود به مودم – پس از اتصال به مودم، باید با اعتبار مدیریت وارد شوید. این اعتبارنامه‌ها در دفترچه همراه به شما ارائه می‌شوند، اگرچه همیشه باید در اولین راه‌اندازی مودم، اعتبار مدیریت پیش‌فرض خود را تغییر دهید.

3.تنظیمات WAN را بیابید – در حالی که هر رابط روتر کمی متفاوت خواهد بود، شما معمولاً به دنبال مکانی برای پیکربندی تنظیمات WAN (شبکه گسترده) هستید. در بیشتر موارد، مشخص است که کجا قرار دارد، اما اگر نتوانستید آن را پیدا کنید، باز هم در دفترچه مودم آن را بیابید.

4.Adjust DNS Servers – یکی از گزینه هایی که می توانید در این قسمت پیکربندی کنید آدرس های سرور DNS است. به طور پیش فرض، آنها به سمت سرورهای اصلی DNS ISP شما اشاره می کنند. اگر گزینه «Automatically connect to DNS server» را غیرفعال کنید، می‌توانید به صورت دستی آدرس‌های سرور DNS را از راه‌حل DNS که در بالا انتخاب کرده‌اید وارد کنید.

5.ذخیره و راه اندازی مجدد – پس از وارد کردن IP های سرور DNS، باید تغییرات خود را ذخیره کنید. پس از ذخیره، به طور کلی ایده خوبی است که روتر خود را مجددا راه اندازی کنید تا مطمئن شوید که تمام اتصالات از پیکربندی به روز شده استفاده می کنند.

ما همه چیزهایی را که برای ایجاد شبکه خود به درستی نیاز دارید در اختیار داریم در این مرحله، تمام ترافیک وب شما از طریق راه حل جدید DNS شما هدایت می شود که به عنوان یک پروکسی عمل می کند.

این یک گام مهم در محافظت از کسب و کار شما است و در عین حال از همه چیزهایی که اینترنت ارائه می دهد استفاده می کنید. البته، این تنها یک گام مهم برای اطمینان از اینکه سیستم های کامپیوتری شما قادر به دسترسی ایمن به وب هستند، است.

همچنین می خواهید کارهایی مانند نصب نرم افزار آنتی ویروس، نظارت بر استفاده از وب و موارد دیگر را انجام دهید. هنگامی که به درستی انجام شود، می توانید مطمئن باشید که سیستم های کامپیوتری شما ایمن هستند و می توانند به طور موثر توسط همه افراد سازمان شما استفاده کنند.

راه اندازی عمومی DNS مودم برای Smart DNS Proxy

دنبال کردن دستورالعمل‌های راه‌اندازی Smart DNS Proxy DNS فقط یک بار لازم است. پس از اتمام تنظیمات اولیه DNS، دیگر نیازی به انجام مراحل مشابه نخواهید داشت. اتصال شما به طور خودکار در هر زمان برقرار است!

راه اندازی Smart DNS Proxy بسیار ساده است و با هر مارک روتر/مودمی قابل انجام است. ایده اصلی این است که IP های DNS روتر/مودم خود را به IP های پروکسی DNS هوشمند تغییر دهید. سپس، همه چیز آماده است.

تنظیم پروکسی مودم

لطفاً دستورالعمل‌های کلی راه‌اندازی DNS روتر برای Smart DNS Proxy را در زیر بیابید:

1. وارد پنل مدیریت مودم خود شوید.

می توانید این اطلاعات را در دفترچه دستورالعمل روتر/مودم خود بیابید. به طور کلی، می توانید با وارد کردن یکی از موارد زیر در مرورگر اینترنت خود (Chrome، Internet Explorer، Safari، Firefox، Opera، و غیره) در رایانه شخصی / دستگاه همراه خود به پنل مدیریت مودم خود دسترسی پیدا کنید.

http://192.168.0.1
http://192.168.1.1
http://192.168.2.1

در دفترچه راهنما روتر/مودم شما باید IP صحیح ارائه شود. هنگامی که آدرس IP روتر/مودم صحیح را در مرورگر اینترنت خود وارد کردید، پنل مدیریت مودم شما باز می شود.

2. نام کاربری و رمز عبور مدیر مودم را وارد کنید.

می توانید این اطلاعات صحیح را از دفترچه راهنما روتر/مودم خود بیابید. به طور کلی، اکثر روترها/مودم ها از “admin” یا “root” برای نام کاربری پیش فرض و از “admin”، “password” برای رمزهای عبور پیش فرض استفاده می کنند.

پس از وارد کردن اعتبار صحیح، وارد پنل مدیریت روتر/مدل می شوید.

3. تنظیمات DNS را پیدا کنید و آنها را به Smart DNS Proxy DNS IPs تغییر دهید.

پس از وارد شدن به سیستم، لطفاً بخشی را پیدا کنید که در آن قسمت تنظیمات DNS گفته شده است. در آنجا ممکن است به عنوان خودکار انتخاب شود یا ممکن است برخی از IP های DNS قبلاً نشان داده شود. خودکار به این معنی است که روتر شما IP های DNS را از دستگاه شبکه خود دریافت می کند (بیشتر از ارائه دهنده خدمات اینترنت شما).

اگر در حالت خودکار نیست و برخی از IP های DNS را می بینید، لطفاً آنها را یادداشت کنید. بنابراین در صورتی که می خواهید به عقب برگردید، می توانید آن را به IP های قدیمی برگردانید. (به طور کلی همیشه می توانید Automatic را انتخاب کنید و تنظیمات جدید شما برعکس خواهد شد).

خوب، اکنون باید IP های DNS روتر خود را به صورت زیر به Smart DNS Proxy IPS تغییر دهید:

در اکثر روترها، عبارت PRIMARY Server و SECONDARY Server، یا DNS SETTINGS 1، DNS SETTINGS 2 را نشان می دهد.

4. اکنون تنظیمات جدید خود را ذخیره کنید.

به طور کلی، باید دکمه SAVE را در پایین صفحه پیدا کنید. همچنین ممکن است دکمه Apply را مشاهده کنید. بر روی SAVE و APPLY کلیک کنید.

5. مودم خود را مجددا راه اندازی کنید.

همیشه پیشنهاد می شود که روتر خود را یک بار بعد از تنظیمات جدید DNS راه اندازی مجدد کنید.

و تمام. مودم شما به درستی تنظیم شده است.

اکنون به شما پیشنهاد می کنیم که وارد بخش MyAccount Proxy Smart DNS خود شوید و مطمئن شوید که 3 تیک سبز رنگ را مشاهده می کنید. می توانید از این صفحه از مرورگر اینترنت رایانه شخصی خود بازدید کنید (کامپیوتر شما باید از طریق کابل و یا با فناوری بی‌سیم وای فای به مودم متصل شود). اگر IP شما فعال نیست، به سادگی روی دکمه UPDATE IP کلیک کنید و تمام:)

مطمئن شوید که روتر خود را دوباره راه اندازی کنید!

* به خاطر داشته باشید که هر زمان که IP کامپیوتر/روتر شما تغییر کند، سرویس برای شما کار نخواهد کرد. شما باید وارد Smart DNS Proxy شوید و آدرس IP خود را به روز کنید تا سیستم ارائه‌دهنده بتواند آدرس IP شما را بررسی کند و IP جدید شما را به پایگاه داده خودش اضافه کند.

اینستاگرام رادیس را دنبال کنید.